Podsumowanie 2 lat na kokos.pl - czego się nauczyłem o inwestowaniu ?


W sierpniu 2015 roku zacząłem inwestować w pożyczki społecznościowe, po rozmowie z kolegą, który wykręcał kilkanaście procent rocznie z tego biznesu i w tym cały sęk, że on zaczynał pożyczać na 20 - 25% a za moich czasów było to max 10%.

Dlaczego on miał zyski. A ja skończyłem z -1,8% stratą.

Byłem świadomy, że ok 10% osób nie będzie płacić i mój zysk 10% był "zaksięgowany" na właśnie stratę, w jego przypadku z 25% odejmował 10% niespłacalności i dlatego generował 15% zysku. Odradzam aktualnie wchodzenie w biznesy z 10% zyskiem, bo trzeba zawsze liczyć się z taką stratą.

Komentarze

  1. Super wpis, ja dopiero zaczynam inwestować i sporo się już tutaj nauczyłem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Marcelina Krzywińska24 października 2018 08:10

    Witam! Potrzebuję opinii eksperta. Kiedy, Twoim zdaniem, jest najlepszy moment na sprzedaż udziałów w spółce z o.o krs? Czekać na odpowiedni etap cyklu koniunkturalnego? Sprzedawać kiedy zaczyna spadać? Liczyć jednak na to, że spółka wyjdzie z kryzysu i będzie wartościowa w przyszłości?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz