Noworoczne postanowienia

Noworoczne postanowienia kojarzą mi się z rzucaniem palenia
Kiedyś też z 3 razy miałem takie postanowienie i nic po kilku dniach znów paliłem, aż dnia 14.11.2008 Przeczytałem w ciągu ok. 6godz książkę pt. Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie – Allen Carr http://pl.wikipedia.org/wiki/Allen_Carr i od tamtego czasu nie palę ;) piszę o tym fakcie, iż to jest bardzo pomocna książka, jeśli chodzi o postanowienia noworoczne, jeśli ktoś chce w łatwy sposób dostać ją proszę o kontakt mailowy w komentarzach ;) chętnie pomogę. Co do inwestycji to pieniądze, które zaoszczędzimy nie paląc możemy w bardzo prosty sposób systematycznie oszczędzać dziś droższa paczka papierosów waha się ok. 10zł i na podstawie tych danych pokarzę wyliczenia.

10zł x 30 dni = 300zł miesięcznie
300zł x 12 msc = 3600 zł rocznie
3600zł x 40 lat = 144 000 zł
( zakładam, że masz ok 25lat, i pewnie już znasz te wyliczenia z autopsji)

I. Zaprezentuję 2 najprostsze formy oszczędzania:
1. Fundusz inwestycyjny:
W ciagu 101 lat inwestowania (1900-2000 r.) średnioroczna nominalna stopa zwrotu z inwestycji wynosiła:
Akcje 10,1%
Obligacje skarbowe 4,8%
Bony skarbowe 4,1%
Inflacja 3,2%

(Żródło: Elroy Dimson, Paul Marsh, Mike Staunton, "Triumph of the Optimists: 101 Years of Global Investment Retums", 2002)
darmowy hosting obrazków
2. Bank i konto oszczędnościowe (nie będę się rozpisywał ponownie zapraszam do mojego pierwszego posta tam jest do ściągnięcia kalkulator mojej roboty)

Komentarze