Jak wymienić waluty: EUR, USD, GBP, CHF, bez prowizji banków i kantorów – Poradnik.

Dlaczego warto korzystać z internetowego kantoru?

Po pierwsze by uniknąć gigantycznych opłat i prowizji:
-, gdy rodzina pracuje za granicą i przesyła nam pieniądze.
-, gdy zbieramy na wakacje zagraniczne
- i wielu innych powodów, które sami uznacie za stosowne.
Po drugie by zarabiać na tanim kupnie waluty np. euro i droższej sprzedaży. (Ale to temat z innej beczki na osobny wpis)

Dzwoniłem dziś do kilku banków by upewnić się jak wymienić technicznie pieniądze w walutomacie, zakładamy, że jedna osoba jest za granicą a druga w Polsce, przedstawię tutaj opłaty:

Mamy 3 proste sposoby ( wymienię najtańsze i najdłuższe czasowo) kurs dewiz 4, 25zł kurs waluto mat 4,37

A) w placówce western union GBP na PLN (po kursie dewiz- chyba)
Przekaz western union, przy wysłaniu 1000 GBP do Polski zapłacimy ok. 220 zł prowizji i otrzymamy pieniądze po kursie 4, 25 czyli otrzymamy 4032, 20zł w taki sposób o 342, 90 zł jesteśmy biedniejsi

b) w banku
- Konto w banku zagranicą w GBP -> ( po kursie dewiz prze walutowanie chyba) konto w Polsce, w PLN
Przy wysłaniu 1000 GBP do Polski zapłacimy za przelew (opłatę, jaką sobie życzy bank zagraniczny). I przeliczy nam po swoim kursie. (Nie dzwoniłem za granicę, więc nie wiem)

- Konto w banku zagranicą w GBP -> konto w Polsce w GBP i -> ( po kursie dewiz prze walutowanie) na konto w PLN (w tym samym banku)
Przy wysłaniu 1000 GBP do Polski zapłacimy za przelew (opłatę, jaką sobie życzy bank zagraniczny).
Potem bank Polski z konta GBP przeliczy nam po kursie dewiz i otrzymamy złotówki 4252, 20zł na konto w PLN – pierwsza opłata. Mniej o 122, 90zł niż przy wymianie w waluto macie.

- Konto w banku zagranicą w GBP -> konto w Polsce w GBP-> ( po kursie dewiz prze walutowanie) na konto w PLN (inny bank + 62zł)
Przy wysłaniu 1000 GBP do Polski zapłacimy za przelew (opłatę, jaką sobie życzy bank zagraniczny).
Potem bank Polski z konta GBP przeliczy nam po kursie dewiz i otrzymamy złotówki na konto w, PLN jeśli nie mamy konta w PLN w tym samym banku to za inny bank dodatkowo dopłacimy 62zł. Otrzymamy mniej o 184, 90zł niż przy wymianie w waluto macie.

c) w Walutomacie - internetowy kantor.
==================== tutaj ==================== >>>Walutomat.pl - wymieniaj waluty bez opłat i prowizji

Konto w banku zagranicą w GBP- -> konto w Polsce w GBP --> Waluto mat (kurs rynkowy Forex)
--> konto w PLN
Przy wysłaniu 1000 GBP do Polski zapłacimy JEDYNIE za przelew (opłatę, jaką sobie życzy bank zagraniczny- taką samą jak w innych przykładach), na konto w np. BZ WBK GBP.
Mamy 1000GBP na koncie i przesyłamy je na Waluto mat tam zamieniamy po kursie 4, 37 (czyli o 12gr lepszym) za złotówki i w taki sposób otrzymujemy 4 375, 10 zł – pierwsza opłata
W tym przykładzie jesteśmy min 122, 90zł a max 342, 90 do przodu.
Jeśli naszła cię myśl by założyć konto w walutomacie to
PO PRAWEJ STRONIE BLOGA JEST REKLAMA PRZEZ, KTÓRĄ MOŻNA TO ZROBIĆ W KILKA CHWIL.

Wczoraj postanowiłem wykonać pierwszą transakcje w Walutomacie a mianowicie zakup Euro, wczoraj otwarłem darmowe konto w WBK (jedyna opłata to 20gr za sms-a, jeżeli wykorzysta się więcej niż 5 w miesiącu)

Logujemy się na konto Walutomatu, po lewej stronie klikamy Konta Bankowe wpisujemy nr konta i wybieramy walutę. Ja dodałem eKonto z mBanku w PLN i BZ WBK w Euro.
Następnie klikamy na wpłaty, wybieramy walutę PLN i bank (inny – u mnie mBank)
Dostajemy dane do przelewu. Logujemy się do swojego banku i wykonujemy przelew na te dane.

Przelałem 5zł o godz. 10: 30 i na koncie w walutomacie powinny się znaleźć w ciągu 24h(Sesje elixir wychodzące w mBanku są o 06: 00 10: 00 13: 30 a przychodzące w BZ WBK do 16: 00 sesja ciągła)

Ok. 16: 30 przyszedł sms oraz mail z powiadomieniem, że wpłata 5zł została zaksięgowana.
Klikamy na nowe zlecenia i wpisujemy kwot e oraz walutę, jaką chcemy sprzedać i co chcemy kupić.
Wpisałem, że chcę sprzedać 3, 86 zł kurs był 3,8604

Kwota zablokowana:3,86
Saldo dostępne:1,14

Dziś o godz. 11 otrzymałem maila, zlecenie wymiany walut zostało całkowicie zrealizowane!
Wymieniłem 3, 86 PLN na 0, 99 EUR po kursie 3.89899. Gratulujemy!
Aby wypłacić wymienione pieniądze, przejdź do strony: •Walutomat.pl > Moje konto > Mój portfel: Wypłaty

Wymienię swoje EUR na PLN jak będzie korzystna cena.

27 stycznia 2010 pisałem o walutomacie Jak najlepiej wymienić waluty? Walutomat
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania to z miłą chęcią pomogę. Wystarczy napisać.

Komentarze

  1. Czy ktos zaufalby walutomatowi, zeby wymienic kilkadzisiat tysiecy zlotych?

    Ja mam odwrotny problem PLN -> GBP i nie znalazlam bezpieczniejszej i skuteczniejszej metody niz przelew bankowy, na ktorym trace niezla kase na spreadzie. Ale nie bede latac do PL, biec do kantoru i jechac z gotowka z powrotem.
    Dodam tez, ze nie chce czekac na przelew wiecej niz 2 dni, bo tyle ida przelewy z mojego banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie jestem przekonany do walutomatu. Straciłem u nich trochę pieniędzy prze pobieraną prowizję, co do bezpieczeństwa Fritz Exchange chyba jako jedyni mają ubezpieczone transakcje na 5 mln zł i na ich stronie można znaleźć wpis do rejestru NBP, u innych tego nie widziałem.
      ponadto mają najlepszy kurs franka jaki spotkałem, wymieniam go dosyc dużo więc jego cena jest dla mnie bardzo dobra.

      Usuń
    2. Wpis do NBP Walutomat też ma:
      Wpis do rejestru działalności kantorowej w NBP: 7496/2009.

      Sprawdziłem przed chwilą kursy:
      CHF kupno 3.4724 sprzedaż 3.4474 Fritz Exchange
      CHF kupno 3.4750 sprzedaż 3.4800 walutomat

      Porównywalny kurs kupna za to kurs sprzedaży o wiele lepszy jest dla Walutomatu prawie 3,5grosza na sztuce ;)
      Nie mam czasu teraz zagłębiać się w ubezpieczenie walutomatu
      Masz pytania odnośnie walutomatu ? POCZYTAJ TUTAJ

      Usuń
  2. Ja ufam. ostatnio Walutomat zamieścił taką wiadomość:
    "Wartość dziennych wymian przekroczyła 1 mln złotych

    Niecałe 5 miesięcy po starcie Walutomatu Użytkownicy naszego serwisu pokonali symboliczny próg i wymienili w ciągu jednego dnia waluty o wartości przekraczającej 1 mln złotych.

    Wzrostowi wartości obrotów towarzyszy również wzrost liczby Użytkowników Walutomatu, których jest ok. 5000. Od początku istnienia serwisu wymieniliśmy już 29 mln złotych. Liczymy, że wysoka wartość obrotów utrzyma się i ten wynik zostanie szybko zwielokrotniony.

    Cieszymy się również z faktu, że udaje nam się zachęcić do korzystania z serwisu coraz większą liczbę internautów, którzy zaczynają wymieniać coraz większe sumy pieniędzy. Znacznie poprawiła się również płynność, dzięki czemu czas oczekiwania na wymianę wynosi teraz najwyżej kilka godzin.

    Dziękujemy Wam za pomoc w rozwoju Walutomatu."

    Za miesiąc sam będę wymieniał ok 1000 GBP miesięcznie na PLN dlatego ten temat mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spółka Revelco prowadzi zarejestrowaną działalność kantorową, zgodnie z przepisami prawa dewizowego i znajduje się w rejestrze Narodowego Banku Polskiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Richmond pokombinuj z paypal może.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest jeszcze cos takiego jak speed alior.Ja korzystam z niego.Nie pobieraja prowizji,ale licza po kursie bankowym.Do wykonania transakcji wystarczy jedynie karta debetowa a kasa jest na koncie w ten sam dzien przy zalozeniu,ze przelew zrobimy rano.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio doszła też platforma Fritzexchange.pl mają dobre kursy i można zawierać transakcje terminowe

    OdpowiedzUsuń
  7. Speed Alior??? widziałeś człowieku jakie tam kursy mają przecież to jest jawne zdzierstwo, na praktycznie każdej platformie czy to cinkciarz czy gocash czy fricexchange mają o wiele lepsze kursy. Co do opłaty za przelew co prawda zapłacisz w gocashu czy cinkciarzu ale we fritzexchange mają już Alior i wymianę u nich masz za darmoszkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja korzystam z internetowykantor.pl. Obsługują konta już w 14 bankach i mają bardzo pozytywne komentarze na opineo. Wymianiałem CHF - konto mam w Aliorze i cała transakcja trawała 1,5h.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mental freak skorzystaj z friztexchange obsługują także alior a mają kurs franka o 2gr lepszy. Ja kupiłem ostatnio franki u nich i wszystko przebiegło dobrze. Pieniądze miałem po 2 minutach na koncie w aliorze. Ja jestem zadowolony z nich.

      Usuń
  9. ja proponuję porównanie kursów walut ze wszystkich kantorów internetowych w Polsce na porównywarce http://strefawalut.pl kantory internetowe są dobrym wyborem jeżeli często musimy wymieniać walutę inaczej poszedłbym i kupił w centrum miasta bo mam od razu i nie muszę wypłacać z konta

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja tam nie mam przekonania jak narazie do kantorów internetowych, choć może i to błąd sama nie wiem ;-) ale jak do tej pory to korzystam z kantorów w starodawnym stylu, ostatnio zdarzało mi się wymieniać walutę w takim kantorze jak www.kantorsolec.pl i nie narzekałam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio wymieniałem przez neta. Mega szybko, fajne kursy, dużo kasy i czasu zaoszczędzone;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie podzielam opinie. Kantory internetowe pozwalają nam nie tylko zaoszczędzić czas, ale także wymienić walutę po korzystniejszym kursie.

      Usuń
  12. Myślę, że czasami można zaufać kantorom jak np mają niskie ceny i sporo osób o nich mówi w samych superlatywach ;-) jeśli jest dobry to czemu by nie

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy walutomaty obsługują przelewy w kor. szwedzkich? Mam problem ponieważ posiadam konto w PKO BP i za każdy przelew liczą sobie prowizję(to szczegół) ale ich kurs mnie powala. Co miesiąc przelewane są pieniądze i nie wiem czy powinnam poszukać banku, który obsługuje w walucie szwedzkiej i sprzedawać w kantorze - tradycyjnie:], byłby to problem poniewaz jestem z małej miejscowości gdzie nie ma za dużo banków. A przez internet nawet nie wiem jak się za to zabrać. Może jakieś sugestie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, Sam byłem 4 miesiące w Szwecji i szukałem tego typu rozwiązania bez skutku.

      Usuń
    2. Moja wiedza już się odnowiła, kiedyś nie można było a dziś już tak

      "2013-05-29 10:20:02

      Mamy przyjemność poinformować Państwa o rozszerzeniu oferty wymienianych walut w serwisie KantorOnline. Poza dotychczasowymi (EUR, USD, CHF, GBP) od dnia 29 maja 2013r. będą Państwo mieli możliwość zawierania transakcji kupna/sprzedaży także w walutach: Korona Szwedzka (SEK); Korona Norweska (NOK); Korona Duńska (DKK), Korona Czeska (CZK)."

      Usuń
  14. Ja korzystam cały czas z platformy Amronet i jestem zadowolony z tego rozwiązania. Prowizja to maksymalnie 0,2%, także naprawdę grosze wychodzą, a kursy są atrakcyjne na tyle, że średnio 50- 80 zł jednorazowo oszczędzam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz