Poszukiwanie lokalizacji pod siedzibę firmy - Belgia.

Nadszedł czas na długo oczekiwany wpis, dziś poświęcę chwile czasu na omówienie zagadnienia, jakim jest znalezienie odpowiedniego miejsca pod główną siedzibę firmy. Po około 4 miesiącach długich poszukiwań i codziennego przeszukiwania ogłoszeń natrafiłem na najbardziej odpowiednią lokalizację pod główną siedzibę mojego biznesu. Jest nim dom (wraz z osobno zaangażowanym miejscem na biuro), który usytuowany jest w okolicy głównej autostrady na głównej drodze wojewódzkiej między stacja paliw a salonem Mercedesa.

Działania, jakie dotychczas podjąłem nauczyły mnie bardzo wiele o tym, czym się różni mówienie o biznesie a działaniem w kierunku biznesu. Nie ma to jak tylko mówić i nic nie działać wtedy wszystko wydaje się takie łatwe i proste. Przytaczając wam pewną zagadkę pozwolę sobie na podarowanie wam „wędki do łowienia ryb” oto zagadka:


Na liściu nenufaru siedziały trzy żabki, na raz jedna postanowiła wskoczyć do wody. Ile żabek siedzi na liściu ? Oczywiście, że



 3 ponieważ jedna jedynie postanowiła wskoczyć do wody, ale nie podjęła działania !



Wiele spraw przede mną i nauki odnośnie belgijskich i holenderskich praw. Dziwną sprawą jest dla mnie to, iż wynajmując od kogoś w Belgii dom nie można tam sobie od tak prowadzić firmy jak to jest w Polsce. Właściciel musi iść do urzędu i zgłosić to, iż dom będzie także przeznaczony do celów komercyjnych, od czego będzie musiał płacić wyższy podatek bądź będzie dostawał mniejszy zwrot podatku. Był to dla mnie bardzo duży problem, ponieważ z 2 innych lokalizacji, jakie oglądałem pod wynajem stanowiło to problem prawie nie do przeskoczenia. Innym razem napiszę więcej o moich postępach tymczasem zbieram się do działania.

Komentarze