Czy warto wracać do Polski ?

Jak podoba się wam zmiana treści na blogu ? Już nie ma samych inwestycyjnych smaczków a i coś o pracy i ... no właśnie o czym chcecie bym pisał ?

乁(♥ ʖ̯♥)ㄏ

Od pewnego czasu do mojej głowy wchodzi pewna myśl o powrocie do Polski. Nie jest to bardzo priorytetowa kwestia, aczkolwiek w przeciągu najbliższych dwóch lat całkiem możliwa.

Dzięki zawodowi programisty mogę liczyć na bardzo dobre zarobki (a nawet i lepsze niż w Holandii ) w tym fachu i nic nie stoi na przeszkodzie aby czerpać przyjemności z przebywaniu w Polsce.

Za największe plusy uważam bardzo tanie i dobre polskie jedzenie. W restauracji do której chodziłem codziennie przez 2 miesiące bootcamp-u płaciłem 15,50 zł za zupę i drugie danie. Co w porównaniu z Holandią na biednego kebaba starczy.

Wolność... wolność i jeszcze raz wolność... tutaj nawet grilla nie mam jak zrobić a u siebie w Częstochowie mam działkę z własnoręcznie wymurowaną grillo-wędzarnią.

Koszty utrzymania domu są tańsze, myśląc tu o sprzątaczce czy ogrodniku muszę liczyć się z większymi kosztami niż zatrudnienie Ukraińca w swoim kraju.

Kolejną kwestią jest język, pomimo iż znam Holenderski na poziomie C1 i uczę się angielskiego też na ten sam poziom mogę to takiej unikalnej umiejętności wyciągnąć więcej w Warszawie niż tu gdzie Holenderski jest codziennością.

A najważniejszą sprawą jest to iż mogę robić to co aktualnie dla Holenderskiego pracodawcy dla swoich klientów w Polsce. Aktualnie pracuję nad programem do oceny międzyokresowej i corocznej pracowników, w celu przyznania im podwyżki, bonusu za ich wkład i rozwój w firmie. Jest to bardzo satysfakcjonująca praca którą mogę robić dla Polskich przedsiębiorców którzy chcą zwiększenia satysfakcji z swoich pracowników.

Z minusów jakie widzę to jakość naszych polskich dróg, uboższe społeczeństwo i inne pierdoły.

Komentarze

  1. Drogi się mocno poprawiły, chociaż pewnie nie wszędzie. U mnie jest teraz bajka pod tym względem. Z tym C1 holenderskiego mnie zszokowałeś. Ciężko jest mieć taką wytrwałość do nauki za granicą, kiedy dodatkowo pracujesz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej Darku, cieszę się bardzo za twój komentarz. Gdzie to mieszkasz że drogi masz idealne ? Jak się zabrałem za naukę od zera to ukończyłem wszystkie klasy ;) To był ciężki okres w moim życiu ale nie ważne jak trudno jest się dostać na górę to na samym szczycie czeka naprawdę piękny widok. Praca dom, praca dom, ludzie sukcesu inwestują swój wolny czas w coś wartościowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy drodze S8 / DK8 pod Wrocławiem. Zagranicą faktycznie jest łatwiej to osiągnąć, ale w odpowiednich dziedzinach to i w PL nie ma z tym problemów.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz