Jak przejść na prywatną emeryturę w wieku 50 lat?

Z racji choroby mam wiele czasu na przemyślenia, analizy i planowanie. W trakcie czytania po Holendersku książki Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec naszła mnie myśl zrealizowania dość realnego planu przejścia na prywatną emeryturę w wieku ok 50 lat.

Jakim to oto cudem, zapytanie ?

A no takim iż w dniu dzisiejszym odkładem więcej niż 50% tego co zarabiam. Odkładając oszczędności i inwestując je choćby miały doganiać inflacje będą mogły służyć mi z tą samą wartością jak wtedy gdy je zarobiłem.

Mając odłożone na 4 lata życia w Holandii kapitału a na 6 w Polsce, bez jakiejkolwiek pracy (na takiej samej stopie zamożności) brakuje mi tylko 15 lat pracy i mogę udać się na beztroską prywatną emeryturę ;) I żyć do końca swoich dni (prawdziwej emerytury od państwa) zjadając zgromadzony przez połowę życia majątek.

Czy to jest odpowiednie i jedyne wyjście?

Nie sądzę, znając siebie szybciej uda mi się zgromadzić potrzebne pieniądze, oraz będę ryzykował kapitał w biznes który kilka razy doprowadzi mnie do bankructwa ;) tak dobrze przeczytaliście.

9 lat temu zaczynałem swoją drogę finansową z pewnymi celami, które zmieniają się w czasie z racji przebywania w innej sytuacji, środowisku. Ciężka praca pozwala mi na dostrzeganie coraz to lepszych możliwości zarobkowych.

Spoglądając na moją prace zawodową, jesteście ze mną od początku tego bloga i nie zawiodę was oraz siebie jako inwestora, rentiera.

Blog jest książką życiową pisana od 0 do milionera a dokładnie od 3 tys zł do Rentiera, na którym można śledzić każde moje poczynanie i wyciągnąć wnioski dla siebie.

Kiedyś pracownik magazynu, a dokładniej operator wózka widłowego...

Teraz programista dążący do zarabiania przysłowiowych 15k miesięcznie...


W wolnych chwilach kręcę filmy dronem które możecie zobaczyć na YouTube na swój kanał was serdecznie zapraszam, dajcie łąpkę w górę oraz subskrybujcie mój kanał aby być na bieżąco... gdy dodam już film 8h pracy w miesiącu rentiera ;)


Jestem już w połowie książki Ludzkie działanie - traktat o ekonomi Ludvig von Mises, najbardziej erudycyjna książka jaką mogłem mieć przyjemność czytać.

Powrót do polski najwcześniej za 9 miesięcy oraz kolejny cel dokończyć edukacje wyższą może studia może uczelnia Asbiro.

Komentarze