Wyznaczanie celów na nowy rok, podsumowanie roku.

Zbliża się koniec roku, dlatego pragnę podsumować moje dotychczasowe SUKCESY.



1. Największy sukces roczny to zdobycie nowego zawodu, jakim jest junior front-end developer.
Najprościej mówiąc jestem programistą tego, co widzisz w internecie, stron internetowych, animacji, programów działających w przeglądarce internetowej i takich tam bajerów.

2. Pisanie bezwzrokowe !! Nauczyłem się ;) pisać na klawiaturze bez spoglądania na nią i to z użyciem 10 palców. Prawie 3x szybciej niż rok temu, prawie 300 znaków na minutę bez żadnego błędu.

3. Polepszyłem swój angielski,  Nauczyłem się gramatyki, ( kilku czasów ), potrafię już czytać teksty angielskie (dokumentację techniczną) ze zrozumieniem 90% słów w nich zawartych. Także mówić, dość płynnie

4. Napisałem 37 wpisów na blogu inwestora.

5. Kończę czytać 662 stronicową książkę - Ludzkie działanie - traktat o ekonomii. Autor LUDWIG VON MISES

6. Zdywersyfikowałem portfel o krypto walutę jaką jest Bitcoin aktualnie ok 10%

7. Kupiony karnet na basen ;)





Spełnione cele zostały osiągnięte dzięki wydaniu ogromnej ilości pieniędzy i czasu.

Kapitał zmalał o 15k (gdybym nie poczynił kroków związanych ze zmianą branży miałbym dziś ok 60k więcej. Trudno nie każdy rok musi być zamknięty na finansowym plusie, były ważniejsze tematy do ogarnięcia.






CELE NA 2019 rok:

* Wynegocjować podwyżkę z 1850€ na 2500 brutto lub zmniejszyć liczbę godzin pracujących w tygodniu z 40 na 32, aby poświęcić je na coś, co będzie bardziej efektywnym kosztem alternatywnym.

* Napisać minimalnie 52 wpisy na blogu inwestora

* Zacząć vloga-programistycznego

* Stworzyć swój pierwszy produkt ( kurs, książka, program, grę ), którą będziecie mogli kupić.



Dość ambitnym, ale osiągalnym celem jest dobić do 250k z drobną pomocą bitcoin-a. Jeśli zwiększę go do 20% wartości portfela.

Na koniec zastanawiam się czasami —  Czy warto wracać do Polski ? Może się na to skuszę w tym nadchodzącym 2019.

Życzę wam sukcesów i spełnienia własnych celi na następny rok.

Komentarze

  1. Celów, a nie "celi" :)

    Ciekawe spostrzeżenia, u mnie w tym roku na szczęście na plusie, dzięki inwestycji i w pewnym stopniu przebranżowienia się :) Pozdrawiam! I mam nadzieję, że 2019 będzie dla nas wszystkich korzystny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za poprawienie ;) Holandia nie służy dla języka polskiego ;p

      Usuń

Prześlij komentarz