Ile kosztuje życie w Holandii, Koszty życia.

Jeśli chcesz wiedzieć ile dokładnie kosztuje życie w Holandii świetnie trafiłeś, umieszczę tutaj dokładne wyliczenia, dokładne kwoty, tego ile kosztuje życie w Holandii.

Najlepszą odpowiedzią na pytanie "Ile kosztuje życie w Holandii?", A także, „ Jakie są koszty życia w Holandii?" Jest ten oto wykres

Czy widzisz tutaj katastrofalna różnicę między życiem w POLSCE a ZAGRANICĄ?



Jeśli interesuję Cię więcej szczegółowych informacji na ten temat czytaj więcej
Zakupy robię w sklepach marki głównie Albert Heijn, potem kolejno C1000, Action, czasami tylko Aldi, Lidl, Jumbo, Poiesz. Więcej u mnie w Emmeloord nie ma ;)

Tak, więc wydatki klasyfikują się następująco:

Tak, więc z tych miesięcznych wydatkach średnio na każde z kategorii wydaje się tak:

Są to średnie z 4 miesięcy

Transport w Holandii to głównie Rower lub samochód służbowy, tak, więc jeśli ktoś ma swój samochód musi liczyć się z kosztem paliwa, które waha się w granicach 1, 60€ za litr.

Coś jeszcze chciał/a byś wiedzieć o życiu tutaj ? O wydatkach ? Zapraszam do zadawania pytań w komentarzach.

Komentarze

  1. eee, a koszt mieszkania i porównanie standardu? Jest to standardowe polskie mieszkanie na obczyźnie (z 4 osoby na kilku metrach lub w campingu), czy sam w kawalerce?

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi nieźle pytanie tylko ile wydajesz na mieszkanie (czynsz plus media)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie, co tydzień to kwota nie więcej niż Od 60€ do 40€ zapomniałem o tym koszcie, ponieważ jest on odciągany z wypłaty przez pośrednika tak wiec kwota zarobku jest też mniejsza o ten dochód na wykresie. Jest teraz taki myk, że mój pracodawca pobiera jakieś dofinansowanie za to, że Polacy żyją tutaj od "skarbówki" i my teraz nie płacimy netto 60€ tylko brutto ok, 40€ choć i zdarzają się firmy, które pobierają aż, 96€ co tydzień;/
    A standard jest zależny od domku wcześniej mieszkałem na domku z jacuzzi prosto po remoncie w małej wsi a teraz w mieście w gorszym standardzie;) I w tej opłacie jest wszystko zaczynając od prądu, gazu, wody, ogrzewania, Internetu łącza od 3 do 10 mega; D

    Ja jestem w pokoju 4 osobowym, wcześniej w 1osobowym przez kilka dni, pary mają swój własny pokój zawsze, do tego wielki salon, kuchnia łazienka wc wspólne i od 6 do 8 osób na domku.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ile osob w PL mieszka w pokoju 4 osobowym? To troche jak kolchoz albo hostel. Trzebaby wziac pod uwage koszty wynajmu mieszkania w PL i w Holandii.
    Na razie to wykres porownuje wydatki na jedzenie i drobne przyjemnosci, bez takich kosztow jak mieszkanie, koszty utrzymania samochodu itp.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybacz ale pokój 4 osobowy nie brzmi zbyt europejsko. To raczej wegetacja.

    Tak też mówił mój znajomy, warto wyjechać ale cały ten czas w Holandii to wegetacja, żeby jak najwięcej oszczędzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie tego typu przepaść wcale nie robi wrażenia, jeżeli werzniemy pod uwagę standard życia. W PL też lecąc po kosztach można żyć za 500-600zł (mieszkanie w kilka osób w jakimś hotelu robotniczym/akademiku, zero jedzenia na mieści). W taki wypadku będzie można odłożyć sporo kasy ale pozostaje jedno pytanie CO TO ZA ŻYCIE?

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę chyba za różowe te twoje wyliczenia, ale mam nadzieje że obiektywnie na to patrzysz. Pewnie parę miesięcy można tak żyć w takim mieszkanku ale czy na dłuższą metę ??

    OdpowiedzUsuń
  8. @ Anonimowy 1
    Raczej Polacy nie mieszkają w Polsce w pokojach 4 osobowych.

    Koszty wynajmu mieszkania w Holandii wynoszą ok 350€ do 800€ miesięcznie.
    Wykres uwzględnia wydatki na mieszkanie w bardzo niezauważalny sposób, czyli wykres ukazuje przychód po dociągnięciu opłaty za domek a wydatki nie uwzględniają tego kosztu.

    Tak, więc trzeba by dodać do przychodów ok 60€ i do wydatków też, 60€ co by nic nie zmieniło poza szatą graficzną.

    A kosztu utrzymania samochodu to paliwo ok 1, 60€ za litr.

    @ Anonimowy 2
    Jeśli ktoś tutaj przyjeżdża wegetować tzn. zapierd***ć i odmawiać sobie wszystkiego to ok jego sprawa, lecz ja sobie żyję na lepszej stopie niż w Polsce żyłem. A jeśli chodzi o pokój 4 osobowy to spędza się w nim czas tylko jak się śpi;) więc da się przyzwyczaić, jeśli się jest kawalerem tak jak ja;)

    @ Anonimowy 3
    Pisze się "weźmiemy" zamiast "werzniemy"
    W Polsce trzeba by zarabiać ok 4 do 5 tys. zł by żyć tak jak tutaj (będąc wykorzystywanym przez pośrednika pracy zarabiając ok 7, 5€ za h pracy a nie tak jak Holender 12-17€

    Nie mieszkam na szczęście w hotelu robotniczym tylko w zwykłym domku wynajmowanym przez mojego pośrednika obok żyją Holendrzy w tych samych warunkach.

    Jeśli chodzi o jedzenie na mieście to sam sobie przyrządzam pizze, hot-dogi, cheeseburgery;)


    Konta Firmowe
    To nie są różowe wyliczenia, jeśli chcesz napisz na mojego maila a prześlę Ci plik w Excel-u z dokładnym Moim budżetem;)

    A pewnie parę miesięcy no właśnie już zaczynam myśleć by samemu sobie gdzieś mieszkanie wynająć, bo to po pewnym czasie jest meczące mieszkanie z innymi osobami w 1 domu;|

    OdpowiedzUsuń
  9. To jak juz wynajmiesz sobie mieszkanie i bedziesz mial koszty przecietnego mieszkanca Holandii, to napisz nowa wersje kosztow zycia.
    Benzyna to nie jest jedyny koszt utrzymania samochodu: ewentualne oplaty przy kupnie, koszty serwisu, czesci, ubezpieczenia itp.
    Anonimowy_1

    OdpowiedzUsuń
  10. zapomniales dodac ze firma placi 0,18 za kilometr jak jezdzisz swoim autem

    OdpowiedzUsuń
  11. No powinna płacić ;p a czasami nie płacą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cashflow88, zdrowo się odżywiasz :).

    OdpowiedzUsuń
  13. @ Kry, jeśli to jest pytanie to Tak. Nie mam teraz tutaj czegoś takiego by odmawiać sobie czegoś, na co mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż muszę się podzielić jak wyglądają miesięczne koszty życia mojej rodziny w Holandii (na poziomie bardzo porównywalnym do polskiego):
    - OBOWIĄZKOWE ubezpieczenie zdrowotne moje i żony: 184e
    - ubezpieczenie na życie ja+żona (wymagane do hipoteki): 25e
    - ubezpieczenie OC samochodu (mam zniżki i płacę tylko 20% składki): 23e
    - OC skutera: 1,5
    - ubezpieczenie domu: 15,70
    - pomoc drogowa (cała Europa): 10e
    - podatek drogowy (stały i obowiązkowy jak się ma auto): 44e
    - rata kredytu hipotecznego: 900e (jest od tego mały zwrot z podatku)
    - prąd+gaz: 121e
    - woda: nie wiem, ale coś koło 10e
    - żłobek 3x w tyg: 340e (ale tylko dlatego, że mam duży zwrot z podatku, pełna opłata to aż 960e!!!! za 3 dni w tyg)
    - internet+TV: 42,50
    - telefony komórkowe (średni rachunek) mój+żona: 30e
    - paliwo na dojazdy do pracy: 165e
    - parkingi: 5e (koszt własnego miejsca parkingowego prywatnie wynajętego to byłby koszt ok 200e)
    - żywność: 335e (sami gotujemy, oprócz lunchu w pracy)
    - podatki gminne: 72.5e
    Hipoteka na mały domek szeregowy (64m powierzchni)

    Czyli w sumie ok. 2400-2500e/m-c.

    OdpowiedzUsuń
  15. W Irlandii jest podobnie. A do życia i balowania innych da się przyzwyczaić. Ile u ciebie poszczególne produkty w lidlu? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. witam, zapraszam do mnie na bloga jestem aktualnie w holandi w okolicach miasta hoorn i moge odpowiedziec na pytania jakie tu sa ceny. Zapraszam.
    http://codziennosc-holandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. witaj - byłoby super ... ale nie widzę foto/grafik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pewnym czasie straciłem wszystkie grafiki, zdjęcia, foto i nie mam pojęcia jak je przywrócić aż do dziś.

      Usuń
    2. a gdzie je trzymasz? na picasa?

      Usuń
    3. Wgrywałem zawsze przez opcję blogera. I znikły ;|

      Usuń
  18. to zaloguj się na gmail.com potem menu 'więcej' i wybierz 'Zdjęcia' albo od razu przez link https://picasaweb.google.com/Cashflow88 zamiast Cashflow88 wpisz login Gmail - tam wszystko jest tylko zablokuj co trzeba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pomoc aczkolwiek nie działa :(
      Ten użytkownik nie ma żadnych publicznych albumów.

      Usuń
  19. Tutaj mam świetną stronę odnośnie życia nie tylko ogólnie w Holandii, ale nawet w poszczególnych jej miastach. Warto się zorientować jakie są prawdziwe ceny przed wyjazdem i nie dać się nabić w butelkę przez naciągaczy: www.cenyw.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Coś tutaj z obrazkami się stało, nie widać ich we wpisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro ale obrazki zostały utracone nie z mojej winy.

      Usuń
  21. Właśnie nie ma obrazków! Inni widzą? To ogólny problem, czy u wszystkich tak jest?

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz